1. Voordeliger dan rechtstreeks
  2. Geen reserveringskosten
  3. Eenvoudig en betrouwbaar
  1. Je bent hier:
  2. home
  3. nieuws

Afhandeling van de annulering ivm Corona virus 17-03-2020

 

  • Het skigebied van mijn wintersportvakantie is gesloten, de reis is door Sneeuwfun geannuleerd. Krijg ik mijn geld terug? Sneeuwfun is aangesloten bij de SGR, Stichting garantiefonds reizen. Voor alle reizigers die een reis met SGR Garantie hebben geboekt, heeft SGR in samenwerking met ANVR met ingang van 16 maart 2020 de Corona-voucher in het leven geroepen. Reizigers kunnen met dit voucher de geannuleerde reis op een later tijdstip opnieuw boeken om alsnog op vakantie te gaan. Ook ben je als reiziger met de Corona-voucher er zeker van dat je reissom veiliggesteld is, mocht je reisorganisatie in financiële problemen komen.

 

  • Hoe kun je als reiziger aan een Corona-voucher komen? Een Corona-voucher ontvang je van Sneeuwfun. Wij nemen contact met je op als je bij ons een boeking hebt gemaakt die door Sneeuwfun geannuleerd is. Er zijn heel veel reizen geannuleerd en wij vragen enig geduld en begrip. Een Corona-voucher ontvang je alleen van een aan SGR deelnemende reisorganisatie. Sneeuwfun is aangesloten bij de SGR onder nummer 2869

 

  • Waar moet je als reiziger rekening mee houden? De reis die jij oorspronkelijk had geboekt,  is nu geannuleerd vanwege het Corona virus, De waarde van je voucher is gelijk aan de (aan)betaling die je hebt gedaan op je oorspronkelijke reis.

 

  • Hoe kan ik de echtheid van een Corona-voucher controleren?
SGR deelnemende organisatie die de Corona-vouchers uitgeven, maken gebruik van de voorwaarden die door SGR met hen zijn gedeeld. De volgende informatie vind je op de Corona-voucher:
  • de waarde (maximaal de betaalde reissom) van de voucher is vermeld. Dat is de door jou betaalde reissom op het moment van annuleren;
  • de naam van de hoofdboeker van de geannuleerde reis;
  • een uitgiftedatum;
  • een einddatum die maximaal 1 jaar na uitgifte datum ligt;
  • de term: ‘Corona-voucher’;
  • dat de garantieregeling van SGR van toepassing is conform bestuursbesluit van 16 maart 2020.

  • Wat is de geldigheidsduur van een Corona-voucher? Een Corona voucher heeft een geldigheidsduur van maximaal één jaar na datum van uitgifte.

 

  • Vlak voordat het skigebied van mijn geboekte wintersportvakantie gesloten is heb ik uit voorzorg zelf geannuleerd, krijg ik mijn geld terug? Als je een annulering per e-mail aan ons hebt doorgegeven dan blijft de annulering van kracht volgens de reguliere reisvoorwaarden. Je komt niet in aanmerking voor het Corona Voucher.

 

  • Kan ik mijn reis alsnog annuleren tegen de reguliere reisvoorwaarden van Sneeuwfun? Nee dat kan niet omdat wij de reis door het besluit van de overheden noodgedwongen hebben moeten annuleren. Daardoor gelden de reguliere reisvoorwaarden niet meer en valt de reis onder de voorwaarden van de SGR waarbij een Corona Voucher zal worden uitgegeven.

 

  • Vergoeden de reisverzekeraars de kosten vanwege Corona? Dit is sterk afhankelijk van de reisverzekeraar en afgesloten dekking. Wij adviseren om dit bij uw reisverzekeraar te informeren.


Heb je andere vragen stel ze het liefst via de e-mail info@sneeuwfun.nl , wij zullen deze zo snel mogelijk proberen te beantwoorden.

 

ZOEK EN BOEK
zoek en boek
+ -