Vakantiegeld garantie
Veilig de wintersport BOEKEN via Reisorganisatie Sneeuwfun met de vakantiegeld GARANTIE
- Financiele zekerheid. Het reisgeld is gedekt met SGR garantie.
- Vakantie reisgeld garantie* als de geboekte vakantie door Covid-19 geen doorgang kan vinden of bij faillissement
- Alle accommodaties die via Sneeuwfun worden aangeboden zijn ingericht volgens scherpe hygiëne normen.
Algemene reis-, koop,- en boekingsvoorwaarden.
In deze voorwaarde wordt verstaan onder:
Reisorganisatie:
Sneeuwfun, gevestigd aan de Oosterweg 2a, 1619 AC te Andijk.
Reisovereenkomst:
Een overeenkomst waarbij Sneeuwfun een aanbieding doet aan de reiziger of klant en zich verbindt tot het verschaffen van een door Sneeuwfun aangeboden georganiseerde reis of artikel.
De reiziger of klant:
De wederpartij van de reisorganisator. Degene die een reis of artikel, mondeling, via e-mail of schriftelijk heeft besteld of degene die door " in de plaatsstelling " de rechtsverhouding tot de reisorganisator is overgedragen.
Koopovereenkomst:
Een overeenkomst waarbij Sneeuwfun een aanbieding doet aan de wederpartij en zich verbindt tot het verschaffen van een door Sneeuwfun aangeboden artikel.
Deze reis en boekingsvoorwaarden zijn van toepassing op alle reisovereenkomsten, op de overeenkomsten met betrekking tot eigen vervoersreizen, pendelreizen per bus, trein en vliegtuig, alsmede op overeenkomsten met betrekking tot aankoop van artikelen uit de Sneeuwfun winkel en huur van ski en snowboardmateriaal. Sneeuwfun kan bedingen dat deze reisvoorwaarden ook van toepassing zijn op overeenkomsten met betrekking tot andere reizen, artikelen en diensten.
De overeenkomst komt tot stand door aanvaarding door de reiziger/de klant van het aanbod van Sneeuwfun. Het aanbod van Sneeuwfun is vrijblijvend en kan zo nodig door Sneeuwfun worden herroepen. Herroeping dient zo snel doch mogelijk doch uiterlijk binnen 8 werkdagen te geschieden.
Betalingen:
Bij het tot stand komen van een overeenkomst dient een aanbetaling te worden voldaan die gelijk is aan 30% van de reissom + de kosten voor de annuleringsdekking, tenzij de publicatie anders aangeeft. Bij het niet voldoen aan de aanbetalingsverplichting binnen 7 dagen kan Sneeuwfun de boekingsbevestiging laten vervallen.
Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek of bij eigen vervoersreizen 6 weken voor de aankomstdatum in bezit te zijn van Sneeuwfun. Indien de reisovereenkomst binnen 6 weken voor aanvang van de reis plaatsvindt, dient direct een volledige betaling van de reissom plaats te vinden. Bij aankoop van artikelen uit de Sneeuwfun winkel dient de betaling direct na ontvangst van de factuur plaats te vinden.
Prijzen:
De gepubliceerde prijzen zijn in Euro’s per persoon, per woning of per artikel, tenzij anders aangegeven. De prijzen van vervoer is altijd per persoon. Bij het boeken van een volledige Royal clas bus dient men zelf voor de verzorging van de chaufffeurs te zorgen in de vorm van een dagkamer.
Sneeuwfun Garantie:
Indien de reiziger een Sneeuwfun garantie heeft afgesloten en het totale liftsysteem in de verblijfplaats van de reiziger is tijdens de vakantie door onvoldoende sneeuw, te veel sneeuw of door te veel wind buiten werking gesteld, heeft de reiziger recht op een vergoeding van € 25,= per persoon per dag met een maximum van 6 dagen (dag van aankomst en vertrek vallen buiten de garantie). De vergoeding is beperkt tot de hoogte van de reissom en wordt uitgekeerd in de vorm van een waardevoucher. Sneeuwfun garantie is alleen geldig in combinatie met via Sneeuwfun geboekte en betaalde skipassen. De klant dient een schriftelijk bewijs van de liftmaatschappij te kunnen overhandigen en aanspraak op sneeuwgarantie kan tot maximaal 2 weken na terugkomst van de reis.
Flitscode:
Enkele topbestemmingen van Sneeuwfun zijn te boeken met een speciale Flitscode. Het vermelden van de Flitscode bij de reservering betekent vaak een speciale actie. De klanten dienen direct bij reservering de flitscode te melden. Eventuele latere melding biedt geen recht op de actie die bij de Fitscode hoort. Acties behorende bij de Flitscodes zijn niet te combineren met andere kortingen.
Reisbescheiden:
De benodigde reisbescheiden zullen uiterlijk 10 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen vervoersreizen voor de aankomstdatum in het geboekte verblijf) in bezit van de reiziger worden gesteld, tenzij deze termijn om gerechtvaardige redenen moet worden overschreden.
In de plaatsstelling:
Tijdig voor aanvang van de reis kan de reiziger zich laten vervangen door een ander. Daarvoor gelden de volgende voorwaarden:
- De ander voldoet aan alle aan de overeenkomst verbonden voorwaarden;
- Het verzoek wordt uiterlijk 7 dagen voor vertrek ingediend;
- De voorwaarden van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners verzetten zich niet in deze in de plaatstelling.
Reserveringskosten:
Sneeuwfun kent GEEN reserveringskosten.
Sneeuwfun winkel:
De prijzen van de artikelen uit de Sneeuwfun winkel zijn inclusief 21% BTW. De artikelen kunnen binnen 7 dagen na de factuurdatum geruild of retour gezonden worden.
Huur ski en snowboardmateriaal:
Na volledige betaling van de huursom ontvangt de reiziger een voucher voor het te huren materiaal. De huurperiode en het gehuurde materiaal staat hierop vermeld. Eventuele verzekering en opwaardering van type materiaal dient ter plaatse met de verhuurorganisatie verrekend te worden.
Opzegging door de reisorganisatie:
Sneeuwfun heeft het recht de overeenkomst van een *Specialreis met onmiddellijke ingang op te zeggen, indien het aantal aanmelding kleiner is dan het vereiste minimum aantal vermeld in de publicatie. De reizen zullen uiteraard wel als individuele reis doorgang kunnen vinden.. Verder heeft Sneeuwfun het recht de overeenkomst in geval van duidelijke onjuiste prijspublicaties te ontbinden maar zal altijd een passend alternatief aanbieden. De klant heeft het recht om dit aanbod af te wijzen. en de reis kosteloos te annuleren,
Annulering door de reiziger:
Annuleringen dienen altijd schriftelijk te geschieden. Kosten bij annuleringen;
- Bij annulering tot 1 oktober GELD RETOUR* (minus; verzekeringspremie, wintersportkaartkosten, SGR consumentenbijdrage
- Bij annulering tot 8 weken vóór de dag van aankomst: 30% van de reissom.
- Bij annulering vanaf 8 weken tot 6 weken vóór de dag van aankomst: 60% van de reissom.
- Bij annulering vanaf 6 weken tot 4 weken vóór de dag van aankomst: 75% van de reissom.
- Bij annulering vanaf 4 weken tot 2 weken vóór de dag van aankomst: 90% van de reissom.
- Bij annulering vanaf 2 weken voor de dag van aankomst: 100% van de reissom.
*Vroegboekactie gratis annuleren en GELD RETOUR tot 1 oktober is niet van toepassing voor boekingen van Chalets en reserveringen met bestemming Oostenrijk of op maat gemaakte reisaanbiedingen.
Privacy van persoonsgegevens
De privacy van klanten is belangrijk voor ons bij Sneeuwfun. We gebruiken persoonsgegevens uitsluitend om een reservering te kunnen maken en te informeren. We hechten veel waarde aan de bescherming, vertrouwelijkheid en integriteit van persoonsgegevens.
Sneeuwfun heeft bepaalde persoonsgegevens nodig om de reserveringen te kunnen maken en vouchers of een jaarlijkse flyer naar vaste klanten per post te kunnen versturen. De facturen en andere informatie wordt per e-mail verzonden. De persoonsgegevens die wij nodig hebben voor een boeking zijn; Voor- en achternaam, geboortedatum voor afsluiten van verzekeringen, woonadres, e-mail adres en telefoonnummer.
Daarnaast is het altijd mogelijk om zelf te kiezen of wij u na de informatieaanvraag blijven informeren over onze diensten. Onder alle e-nieuwsbrieven is een mogelijkheid voor het uitschrijven waarna u geen informatie per e-mail of post meer ontvangt.
Informatie en prijzen:
De informatie op de site en in andere publicaties van Sneeuwfun is met de grootste zorg samengesteld. Echter is het mogelijk dat door omstandigheden fouten in de informatie zijn ontstaan. Voor deze fouten of vergissingen kan Sneeuwfun niet aansprakelijk worden gesteld. Toeristenbelasting, babybedjes, kluisjes, tv en dergelijke dienen vaak ter plaatse te worden afgerekend. Indien er zich toch wijzigingen voordoen in de prijzen, vervoerskosten, geldkoersen, heffingen en belastingen, dan behouden wij ons het recht voor de reissom te wijzigen. Bij de accommodaties beschrijven wij de faciliteiten die aanwezig zijn, soms met vermelding van de kosten. We kunnen echter niet garanderen dat de vermelde faciliteiten gedurende het hele seizoen geopend zijn. Met name in het laagseizoen kan het gebeuren dat bepaalde faciliteiten bij de accommodatie of in de omgeving (nog) gesloten of beperkt open zijn.
Klachten:
Hoewel Sneeuwfun er alles aan zal doen om de kans op klachten te voorkomen, dient een geconstateerde tekortkoming in de uitvoering van de overeenkomst zo spoedig mogelijk te worden gemeld bij de betrokken dienstverlener ter plaatse, opdat deze tot een passende oplossing kan komen. Indien de tekortkoming niet binnen een redelijk termijn wordt opgelost en afbreuk doet aan de kwaliteit van de reis, dient de reiziger altijd contact op te nemen met Sneeuwfun. Als de tekortkoming ook dan nog niet tot tevredenheid is opgelost en aanleiding geeft tot een klacht dient de reiziger deze zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen een maand na afloop van de reis, schriftelijk kenbaar te maken aan Sneeuwfun. Klachten over de schoonmaak kunnen na afloop van de reis niet meer in behandeling worden genomen omdat het niet mogelijk is hier achteraf controle op uit te oefenen.
Rente en incassokosten:
De reiziger die niet tijdig aan een geldelijke verplichting jegens Sneeuwfun heeft voldaan, is over het nog verschuldigde bedrag een rente verschuldigd van 1% over iedere maand of gedeelte van een maand per vertraging over het nog verschuldigde bedrag. Voorts is hij gehouden tot een vergoeding van buitengerechtelijke incassokosten gelijk aan 15% van het gevorderde met een minimum van € 45,=.
Aansprakelijkheid van de reiziger:
Voor schade en letsel berokkend aan reizigers door welke oorzaak dan ook, alsmede voor verlies, diefstal of beschadiging van bagage, eigendommen, geld inbegrepen, aanvaardt Sneeuwfun geen aansprakelijkheid. Sneeuwfun adviseert u daarom een reisverzekering af te sluiten. Tevens is de reiziger aansprakelijk voor de schade die Sneeuwfun, haar personeel of vertegenwoordigers, bus, appartement of optie/arrangementsonderdeel door zijn/haar fout oplopen, alsook wanneer de reiziger zijn contractuele verplichtingen niet is nagekomen. Schade door de reiziger veroorzaakt, wordt met de borg verrekend. Indien het bedrag van de schade de borg overtreft moet de reiziger ter plaatse het verschuldigde bedrag betalen. Bij onbetamelijk gedrag van de reiziger (openbare dronkenschap, geluidsoverlast na 22.00 uur, vernielingen etc.) kan Sneeuwfun het reiscontract onmiddellijk verbreken en/of boetes voor het onbetamelijk bedrag berekenen, zonder dat de hoofdboeker aanspraak kan maken op restitutie van de reissom.
Aansprakelijkheid van Sneeuwfun:
Sneeuwfun is aansprakelijk voor de goede uitvoering van de gesloten reisovereenkomst, overeenkomstig de verwachtingen die de reiziger op grond van de bepalingen van het contract tot de reisorganisatie redelijkerwijs mag hebben, en voor de uit het contract voortvloeiende verplichtingen, ongeacht of deze verplichtingen zijn uit te voeren door hemzelf dan wel door andere verstrekkers van diensten.
Privacy:
Alle persoonsgegevens zoals e-mail, adresgegevens en telefoonnummers zullen strikt vertrouwelijk en alleen door Sneeuwfun behandeld worden. Indien u geen commerciële communicatie per post, telefoon, e-mail en dergelijke meer wenst te ontvangen, worden uw persoonsgegevens na kennisneming direct uit het bestand gehaald. De in de publicaties en op de website afgedrukte foto’s zijn ter beschikking gesteld door de accommodatieverschaffers, de plaatselijke VVV’s en professionele fotografen. Voor kennelijke fouten, druk- en zetfouten kan Sneeuwfun nooit aansprakelijk gesteld worden. Sneeuwfun behoudt zich het recht voor om zonder toestemming van de klant prijzen en arrangementen te wijzigen indien de situatie daarom vraagt. Eventuele fouten in onze brochure herstellen wij op onze website, alleen op www.sneeuwfun.nl kunt u dus altijd de juiste informatie en actuele prijzen terugvinden.
Stichting Garantiefonds Reisgelden:
Ons bedrijf is aangesloten bij SGR onder lidnummer 2869. Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
Of een reisbureau bij SGR is aangesloten, kunt u controleren via www.sgr.nl, klik op Zoeken op deelnemer.
Voor alle boekingen vanaf 1 februari 2021 voert de Stichting Garantiefonds Reisgelden een deelnemersbijdrage in van € 5 per persoon per boeking.
Dit bedrag wordt door Sneeuwfun bij de reiziger in rekening gebracht en afgedragen aan de SGR (Stichting Garantiefonds Reisgelden). Om het fonds ook voor de toekomst te behouden is door het SGR besloten een verplichte bijdrage op alle pakketreizen in rekening te brengen. U vindt deze bijdrage terug op de factuur. Bij het annuleren van de reis blijft de SGR bijdrage verschuldigd.
Sneeuwfun is aangesloten bij de SGR onder lidnummer 2869
Wintersportkaart:
Sneeuwfun is deelnemer van de wintersportkaart. Deze wintersport voordeelkaart geeft 5% korting op de totale reissom* gedurende de geldigheidsduur van de op naam gestelde wintersportkaart. De wintersportkaart is 2 jaar geldig, persoonsgebonden en bij boeking voor €29.50 of indien er een actie is gratis toe te voegen aan de reservering. De kaarthouder ontvangt 5% korting op het totale boekingbedrag bij Sneeuwfun. Op de website www.sneeuwfun.nl wordt deze prijs direct berekent. De wintersportkaart is een handelsnaam van Sneeuwfun.
*5% korting is niet van toepassing op BUDGETreizen, het totale aanbod in Oostenrijk, catering, familie skipassen, skiles via ESF, overnachtingshotel, bus en treinvervoer, afspraakprijzen en boekingen via www.skimateriaal.nl en www.snowboardmateriaal.nl
Reisbureauregeling:
Op de reizen van Sneeuwfun is de reisbureau regeling van toepassing. De reisbureauregeling is een btw-regeling die geldt als er reisdiensten verkocht worden.
VAKANTIEGELDGARANTIE
Veilig de wintersport BOEKEN via Reisorganisatie Sneeuwfun met de vakantiegeld GARANTIE
- Financiele zekerheid. Het reisgeld is gedekt met SGR garantie.
- Vakantie reisgeld garantie* als de geboekte vakantie door Covid-19 geen doorgang kan vinden of bij faillissement
- Alle accommodaties die via Sneeuwfun worden aangeboden zijn ingericht volgens scherpe hygiëne normen.
*Sneeuwfrun kent flexibele annuleringsvoorwaarden. Hoewel we geen restricties meer kennen ivm covid-19 vinden wij toch dat we hier serieus om moeten gaan omdat we nog niet weten hoe het komende winter zal gaan met evenuteel vernieuwde besmettingen en varrianten
Uiterlijk de dag voor de aankomstdag wordt er besloten hoe de situatie omtrent Covid-19 in uw vakantiebestemming ervoor staat. Is er vanuit de overheid een (in)reisverbod ( ORANJE of ROOD reisadvies), gesloten landgrenzen of verplichte quarantaine ingesteld voor alle reizigers uit Nederland geldend voor jullie bestemming, regio of land waardoor de accommodatieverschaffer en skigebied u niet kan ontvangen zal de reis door Sneeuwfun kosteloos geannuleerd worden Bij een ORANJE reisadvies binnen de Europese Unie kan jouw vakantie in principe doorgaan.
Als bovenstaande, van toepassing is, voor uw geboekte wintersportvakantie, dan geldt er de GARANTIE voor het VakantieGeld en is er de keus,; Het omboeken van de wintersportvakantie naar een andere periode of bestemming, een voucher voor een volgende reis of geld terug.
Al ter plaatse en kun je niet blijven op de bestemming, dan krijgt je de niet genoten reisdagen retour. Als ook het vervoer via ons is geregeld, hebben wij een repatrieringsplicht en zorgen wij ervoor dat iedereen weer veilig thuiskomt.
Disclaimer:
Sneeuwfun heeft als reisorganisatie geen enkele invloed op de coronaregels in de vakantielanden. Dit wordt bepaald door de overheid. Sneeuwfun kan niet aansprakelijk gesteld worden voor annuleringskosten bij het niet op vakantie kunnen gaan, als de reizigers niet aan de door de (plaatselijke) overheid gestelde Covid-19 richtlijnen van het te bezoeken vakantieland of de vakantiebestemming, kan voldoen. Het is aan de klant om aan de inreisvoorwaarden te voldoen en zich vooraf goed te informeren. Eventuele kosten voor een plaatselijke PCR - en antigeentesten zijn altijd voor eigen rekening. De actuele en juiste informatie over reisadvies is alleen te lezen op het reisadvies van Rijksoverheid