1. Voordeliger dan rechtstreeks
  2. Geen reserveringskosten
  3. Eenvoudig en betrouwbaar
  1. Je bent hier:
  2. home
  3. veel gestelde vragen

Ons review beleid

Ons review beleid

Op onze website vind je reviews van onze klanten.  De reviews van Sneeuwfun zijn bedoeld om met andere te delen hoe jij de service van Sneeuwfun en de vakantiebestemming hebt ervaren. Wil je een review schrijven, vinden wij dat meer dan fijn. Wij werken niet met reviews van 3e partijen om reviews te verzamelen. Al onze reviews komen van echte Sneeuwfun klanten. Daardoor hebben wij misschien niet de meeste reviews maar onze reviews zijn wel eerlijk en betrouwbaar. Reviews zijn nooit direct zichtbaar. Dat komt omdat de inhoud handmatig wordt gecontroleerd. Deze controle doen we zelf. Meestal staat je review binnen een dag online. Om je privacy te waarborgen zullen de reviews anoniem, mits je anders in de review aangeeft, geplaats worden.

De waardering in sneeuwvlokken van de reviews is gegeven door de schrijver van de review. Het waarderingscijfer, vermeld  bij de accommodaties, is gegeven door Mark en/of Mieke, founders van Sneeuwfun. Alle accommodaties worden persoonlijk bezocht en eens per 3 seizoenen opnieuw gekwalificeerd. Een eerlijke en betrouwbare reisorganisatie voor jouw wintersportvakantie is wat we willen uitdragen en alleen accommodaties waar we zelf een vakantieweek willen verblijven zullen op onze website gepromoot worden.

Schrijf een review

Veel gestelde vragen aan Sneeuwfun

Hoe kan ik de wintersport reserveren?

Reserveren kan eenvoudig via;
Tel: 0228 592929
e-mail: info@sneeuwfun.nl
on-line: sneeuwfun.nl

Hoe moet ik de reis betalen?

Bij tot stand komen van een overeenkomst dient een aanbetaling te worden voldaan die gelijk is aan 30% van de reissom + eventueel de kosten voor de annuleringskostendekking, tenzij de publicatie anders aangeeft. Het restant van de reissom dient uiterlijk 6 weken voor de dag van vertrek of bij eigen vervoersreizen 6 weken voor de dag de aankomstdatum in bezit te zijn van Sneeuwfun. Indien de reisovereenkomst binnen 6 weken voor aanvang van de reis afgesloten wordt, dient direct een volledige betaling van de reissom plaats te vinden. Bij aankoop van artikelen uit de Sneeuwfun winkel dient de volledige betaling direct na ontvangst van de factuur plaats te vinden.

Geboekt en dan?

Als u de reis geboekt heeft ontvangt u schriftelijk een factuur/bevestiging van de reis. Hierop staat aangegeven hoe de betaling dient te geschieden. De benodigde reisbescheiden zullen uiterlijk 10 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen vervoersreizen voor de aankomstdatum in het geboekte verblijf) in bezit van de reiziger worden gesteld. Tenzij deze termijn om gerechtvaardige redenen moet worden overschreden.

Wanneer krijg ik de reispapieren?

De benodigde reisbescheiden zullen uiterlijk 10 dagen voor de dag van vertrek (bij eigen vervoersreizen voor de aankomstdatum in het geboekte verblijf) in bezit van de reiziger worden gesteld. Tenzij deze termijn om gerechtvaardige redenen moet worden overschreden.

Wat is een Sneeuwfun Garantie?

Aangezien ons doel is: veel SNEEUWFUN te verzorgen tijdens uw wintersportvakantie, is het aanbod van wintersportbestemmingen met heel veel zorg uitgezocht op basis van de sneeuwzekerheid van de bestemmingen. Indien er echter onvoldoende sneeuw, te veel sneeuw of door te veel wind het totale liftsysteem in uw verblijfplaats buiten werking wordt gesteld heeft u wat ons betreft te weinig SNEEUWFUN genoten. Met de Sneeuwfun garantie ontvangt u na terugkeer in Nederland een vaste vergoeding van € 25,00 per persoon per dag met een maximum van 6 dagen (dag van aankomst en vertrek vallen buiten de garantie). De vergoeding is beperkt tot de hoogte van de reissom.
Wij bieden een unieke Sneeuwfun garantie. Het sneeuwfun garantiebewijs* kunt u bij boeking voor slechts € 7.50 p.p. kopen.

Met de SNEEUWFUN GARANTIE kunt u met een gerust hart u wintersportvakantie boeken!

(*alleen van toepassingen voor reserveringen met accommodatie+ liftpas).

Waaruit bestaat de prijs?

Sneeuwfun hanteert een duidelijke en eerlijk prijsstelling. Modulair vakantie vieren. Bij Sneeuwfun betaalt u alleen het geen u wilt boeken; Alleen een vakantiewoning of ook liftpassen, materiaal en lessen?

Via Sneeuwfun is de wintersportvakantie altijd goedkoper dan rechtstreeks of ter plaatse. De gepubliceerde prijzen zijn per persoon, per woning of per artikel, tenzij anders aangegeven.

Ik kan niet mee wat dan?

Tijdig voor aanvang van de reis kan de reiziger zich laten vervangen door een ander. Daarvoor gelden de volgende voorwaarden:

  • De ander voldoet aan alle aan de overeenkomst verbonden voorwaarden;
  • Het verzoek wordt uiterlijk 7 dagen voor vertrek ingediend;
  • De voorwaarden van de bij de uitvoering betrokken dienstverleners verzetten zich niet in deze in de plaatstelling.

Annulering door de reiziger:

Annuleringen dienen altijd schriftelijk te geschieden.

Kosten bij annuleringen;

Annulering door de reiziger:

  • Bij annulering tot 15 oktober; GELD RETOUR* (minus; verzekeringspremie, wintersportkaartkosten, SGR bijdrage
  • Bij annulering tot 8 weken vóór de dag van aankomst:  30% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf 8 weken tot 6 weken vóór de dag van aankomst: 60% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf 6 weken tot 4 weken vóór de dag van aankomst: 75% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf 4 weken tot 2 weken vóór de dag van aankomst: 90% van de reissom.
  • Bij annulering vanaf 2 weken voor de dag van aankomst: 100% van de reissom.

reisvoorwaarden


Hoe huur ik ski en snowboardmateriaal?

Via Sneeuwfun kunt u eenvoudig en voordelig uw ski en snowboard uitrusting huren. www.skimateriaal.nl

Ik heb kinderen wat nu?

Omdat kinderen vaak duur gerekend worden voor een vakantiereis, gelden bij ons voor kinderen vaak aparte prijzen. Zo krijgt men meestal tot een bepaalde leeftijd op vertoon van een identificatie een gratis skipas. Wat betreft accommodatie bieden wij mede hierom een prijs per woning per week en geven wij hoge kortingen op de huur van het materiaal en liftpassen.

Ik heb een speciale wens?

Dan is er een verschil tussen preferenties en essenties. Helaas heeft u bij het opgeven van een preferentie geen garantie dat uw verzoek wordt ingewilligd. U kunt er natuurlijk vanuit gaan dat wij uw verzoek met de grootste zorg zullen doorgeven. Is uw wens zo belangrijk dat de boeking ervan afhangt kunt u een essentie aanvragen. Wij leggen uw verzoek voor aan de accommodatieverschaffer en vragen of zij uw verzoek schriftelijk kunnen garanderen.

De kosten voor het aanvragen van een essentie bedragen € 50,00. Helaas kunnen wij niet bij iedere bestemming en accommodatie essenties aanvragen.

Is het veilig om online te reserveren?

Sneeuwfun is aangesloten bij de SGR (stichting garantiefonds reisgelden).
Alleen bedrijven die voldoen aan strenge selectienormen mogen deze logo’s voeren. Sneeuwfun voldoet aan deze voorwaarden en u kunt er zeker van zijn dat u met een betrouwbare partner in zee gaat als u uw wintersportvakantie via Sneeuwfun regelt.

Uw reisgeld is altijd gedekt met een boeking via Sneeuwfun!

Hoe gaan jullie om met Covid -19?

Veilig BOEKEN voor de  wintersport 2022/2023 - Corona vakantiegeld GARANTIE
  • Financiele zekerheid. Het reisgeld is gedekt met SGR garantie.
  • Vakantie reisgeld garantie  als de geboekte vakantie door Covid-19 geen doorgang kan vinden
  • Alle accommodaties die via Sneeuwfun worden aangeboden zijn ingericht volgens de nieuwe hygiëne normen.

Vanaf 1 februari 2021; Verplichte Consumenten bijdrage SGR

Waarom moet ik een bijdrage van  €5 per peroson betalen bij het boeken van een reis?

Vanaf 1983 betaalden consumenten bij het boeken van een vakantiereis een bijdrage. In 1999 was het fondsvermogen groot genoeg om 'normale' risico's zonder bijdrage te dekken. De bijdrage van de consument was niet langer nodig. Door de bijdragen die de consument in de jaren 80 en 90 betaalde, kon iedereen daarna zorgeloos reizen zonder te hoeven betalen voor een garantie op de reis. Helaas kregen wij in het voorjaar van 2020 te maken met een pandemie. Covid-19 raakte ons allemaal. De wereld ging op slot en de meeste reizen konden daardoor niet doorgaan. Het gevolg hiervan nu is dat o.a. het aantal faillissementen van reisorganisaties toenemen, SGR meer garanties heeft uitgegeven dan normaal (garantie op vouchers) en de financiële middelen van SGR niet onbeperkt zijn. Het is belangrijk dat óók in de toekomst de consument zorgeloos kan blijven reizen en dat eventuele leningen die de overheid verschaft terugbetaald kunnen worden. Bovendien moet een garantiefonds zoals SGR blijven bestaan om de consument te kunnen beschermen tegen faillissementsrisico's. Daarom is het besluit genomen om de bijdrage van de consument weer tijdelijk in te voeren, zodat we net als in de jaren 80 en 90 ervoor kunnen zorgen dat de consument in de toekomst beschermt blijft bij faillissementen van reisorganisaties.







Ben ik verplicht om €5 pp SGR consumentenbijdrage  te betalen voor het boeken van een reis?

Alle aangesloten reisorganisaties gaan per persoon per boeking de bijdragevan ​​€5,- in rekening brengen. Je ziet  de bijdrage in je factuur en/of boekingsbevestiging. De bijdrage moet afgedragen worden, zodat je met garantie op reis kunt gaan. 
Bij het annuleren van een reis zullen de SGR bijdrage kosten evenals de kosten van de annuleringsverzekering en wintersportkaart blijven bestaan.

ZOEK EN BOEK
zoek en boek
+ -